Artykuł sponsorowany

Rodzaje dozowników na mydło

Rodzaje dozowników na mydło

Używanie mydła w płynie jest znacznie bardziej higieniczne niż tradycyjnego kosmetyku w kostce. Między innymi dlatego właśnie to rozwiązanie jest preferowane w łazienkach publicznych i pomieszczeniach socjalnych w zakładach pracy, gdzie z sanitariatów każdego dnia korzysta wiele osób. Wygodne pobieranie mydła w odpowiedniej dawce umożliwiają specjalne dozowniki umieszczane bezpośrednio przy umywalkach.

Pierwsze dozowniki na mydło

„Pomyślałem o tym, jak brzydkie jest mydło w kostce i jak brudzi łazienkę. A może zastąpić je wysokiej jakości mydłem w płynie zapakowanym w ładne butelki?”.

Robert R. Taylor, założyciel firmy Minnetonka i wynalazca dozowników na mydło

Pierwsze w historii dozowniki do mydła w płynie wyglądały dokładnie tak, jak te, których do dziś używamy w naszych domach – miały postać butelki z pompką. Ich debiut w 1979 roku zapewnił amerykańskiej firmie Minnetonka (która dotychczas produkowała ręcznie pakowane mydło w kostkach w kształcie owoców i batoników) prawdziwy sukces finansowy; w ciągu pół roku przedsiębiorstwo zarobiło na mydle w dozownikach 25 milionów dolarów. Dobra passa Minnetonki nie trwała jednak długo – konkurencja szybko zaczęła sprzedawać podobne produkty. W 1987 roku Taylor sprzedał prawa do swojego wynalazku gigantowi branży – korporacji Colgate.

Dozowniki na mydło w miejscach publicznych

Chociaż w niektórych ogólnodostępnych łazienkach wciąż możemy spotkać niewielkie buteleczki z mydłem w płynie (a nawet kostki!), o wiele elegantszym, ekonomicznym, a przede wszystkim bardziej higienicznym rozwiązaniem są profesjonalne dozowniki. Nowoczesne rozwiązania nie wymagają nalewania płynu od góry – w dozowniku umieszcza się specjalny wkład w buteleczce lub plastikowym woreczku, który po zużyciu środka można łatwo wymienić. Dozowniki mogą podawać kosmetyk myjący o konsystencji gęstego płynu, lekkiej pianki, a także środki do dezynfekcji rąk. Ze względu na sposób obsługi wyróżnia się dozowniki na mydło:

  • ręczne – uruchamiane przyciskiem lub ramieniem dozującym,
  • automatyczne (bezdotykowe) – uruchamiane fotokomórką.

W ostatnim czasie, w związku z panującą epidemią, bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się dozowniki automatyczne, całkowicie bezdotykowe. Za przykład niech posłuży model Katrin Touchfree Soap Dispenser o pojemności 500 ml, który umożliwia dozowanie mydła w płynie, w piance i żelu antybakteryjnego. Dzięki wbudowanej w urządzenie fotokomórce użytkownik nie musi w ogóle go dotykać, ani dłonią, ani łokciem, co przekłada się nie tylko na komfort psychiczny, ale faktycznie na bezpieczeństwo – opowiada nasz rozmówca z firmy BKF Warszawa.

Wygoda użytkowania to jedno, ale co z kosztami? Czy montaż dozownika w ogóle się opłaca, skoro zamiast niego można postawić na umywalce zwykłą buteleczkę z pompką? Wybór profesjonalnego urządzenia dozującego jest ze wszech miar korzystny, ponieważ pozwala na lepszą kontrolę zużycia środków myjących. Precyzyjne dozowanie zapobiega marnowaniu mydła czy żelu antybakteryjnego, a więc gwarantuje ich wydajność. Łazienka wyposażona w montowane na stałe systemy dozowania jest przy tym znacznie elegantsza i łatwiejsza w sprzątaniu niż pomieszczenie, w którym kosmetyki trzeba podnosić, przestawiać i odkładać.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.